Anmeldelse af Lebara

Lebara er en af Europas støreste mobilselskaber, som er kendt for deres billige mobilabonnementer og lave priser på taletidskort.

Lebara er meget populære i både Nordeuropa og Sydeuropa, hvor kunderne kan ringe og skrive billigt til andre Europæiske lande uden at være bundet op til et fast mobilabonnement.

Vi bruger en metodisk tilgang, hvor vi selv indsamler og analyserer data og information fra troværdige kilder. Det er vigtigt for os, at vores råd er baseret på objektive fakta, og at de også tager højde for direkte udtalelser fra kunder. Vi tager aktivt kundeanmeldelser med i vores vurdering for at få et klart billede af hver udbyder. På den måde kan vi sikre, at vores læsere får en grundig og vejledende anbefaling fra os.

Hvem er Lebara?

Lebara er et telekommunikationsfirma, som benytter sig af forretningsmodellen for mobile virtuelle netværksoperatører (MVNO) til at tilbyde tjenester i flere lande, herunder Danmark.

Lebara hjemmeside

Virksomheden har været i drift i over tyve år og har næsten 4 millioner kunder i fem europæiske markeder – Storbritannien, Holland, Tyskland, Frankrig og Danmark. Ud over disse markeder har Lebara også licensaftaler, der udvider brugen af deres brand til Spanien, Schweiz, Saudi-Arabien og Australien.

I Danmark er Lebara kendt for at have god netværksdækning, da de samarbejder med Telia og Telenors netværk gennem et samarbejde kendt som TT-Netværket, som dækker cirka 99% af den danske befolkning. Dette samarbejde giver Lebara mulighed for at tilbyde pålidelig service til deres kunder over hele Danmark.

Lebara priser

Hvilket netværk bruger Lebara?

Lebara bruger netværket fra TT-Netværket i Danmark, som er et partnerskab mellem Telia og Telenor. Dette partnerskab sikrer at Lebara kan tilbyde god netværksdækning, som dækker omkring 99% af den danske befolkning.

Hvilke abonnementer har Lebara?

Mobilabonnementer:

  • 5 timer + 5 GB data (med 2 GB til brug i EU): 19 kr./md.
  • 20 timer + 20 GB data (med 2 GB til brug i EU): 49 kr./md.
  • 100 timer + 100 GB data (med 5 GB til brug i EU): 99 kr./md.

Mobilt bredbånd:

  • 100 GB data (kun til brug i Danmark): 99 kr./md.
  • 500 GB data (kun til brug i Danmark): 179 kr./md.

Disse abonnementer har ingen binding, hvilket betyder at du ikke er bundet til en fast kontraktperiode​

Fordele ved Lebara

  1. Billige mobilabonnementer:
  2. Billigt mobilt bredbånd
  3. Startpakker
  4. International taletid:
  5. Lebara-SIM-kort
  1. Lebara har meget billige mobilabonnementer med store mængder data og taletid inkluderet.
  2. Deres mobilt bredbånd er også prisvenligt, især for brugere med stort forbrug.
  3. Lebara har startpakker og mobiltelefoni uden løbende abonnement, hvilket er et STORT plus.
  4. Deres taletid kan bruges til at ringe til mange lande, både indenfor og udenfor EU, inklusiv USA, Thailand, Tyrkiet og Kina.
  5. Lebara SIM-kort kan købes i kiosker og tankstationer over hele landet, hvilket gør det nemt at få et nyt abonnement hurtig

Ulemper ved Lebara

  1. Begrænset engagement i Danmark:
  2. Krav om løbende forbrug:
  3. Forvirrende hjemmeside:
  1. Selvom Lebara er en international udbyder, har de kun begrænset engagement i Danmark.
  2. Der kræves et løbende forbrug for at holde mobilabonnementet aktivt, man kan ikke blot have et inaktivt nummer.
  3. Brugervenligheden på hjemmesiden og administrationspanelet kan være forvirrende, hvilket kan gøre det svært at få et overblik over forbruget.

Hvad siger kunderne om Lebara?

Ifølge trustpilot.dk er der angivet over 4.400 anmeldelser fra kunder i Danmark. Samlet set har Lebara DK en samlet score på 4.7 hvilket tegner sig et positivt billede af mobilselskabet som helhed.

Lebara trustpilot

Sådan er trustscore fordelt

  • 5 stjerner 76%
  • 4 stjerner 8%
  • 3 stjerner 2%
  • 2 stjerner 2%
  • 1 stjerne 12%

Kort opsummering af LEBARA

Hvis man kigger godt efter på kundebedømmelserne på Trustpilot, kan man se, at Lebara generelt har meget tilfredse kunder.

Dette tyder på, at Lebara klarer sig ret godt. Sammenlignet med andre mobiludbydere har Lebara god kundeservice med de bedste mobilabonnementer til fornuftige priser for den “almindelige bruger”

Det er bemærket, at mange kunder har fået dobbelt op på data for kun 10 eller 20 kr. om måneden, hvilket er en flot gestus fra virksomhedens side. Lebaras produkter, som for eksempel talestidskort, får også meget positiv feedback, og de tilbydes til priser, som de fleste andre mobilselskaber ikke kan matche.

Hvad klager kunder over hos Lebara?

Når det kommer til de negative sider, har flere kunder nævnt, at de har oplevet problemer med at komme i kontakt med kundeservice. Dette har eksempler på meget lange ventetider, nogle gange over en time.

Frygtlig kundeservice
Lebara trustpilot 1

Der har også været enkelte tilfælde, hvor e-mails ikke bliver besvaret, eller hvor opkaldet pludselig afbrydes, og man skal starte forfra med at vente i køen.

Flere har også kommenteret, at åbningstiderne for kundeservice kunne være bedre, da de falder sammen med almindelig arbejdstid for mange mennesker.


Problemer med iPhone 7
Lebara trustpilot 2

Der er også blevet bemærket, at i nogle tilfælde har ældre iPhones som iPhone 7 og iPhone 8 haft problemer med at bruge Lebaras simkort.

Det er dog uklart, om dette er et bredt problem hos Lebara, eller om problemet med simkortet siden er blevet løst. Der kan også være tilfælde, hvor problemet skyldes “brugerfejl”, for eksempel hvis simkortet er sat forkert i, eller ikke er blevet aktiveret rigtigt efter henvisningen.


Simkort der forsvinder
Lebara trustpilot 3

Der har været tilfælde, hvor bestilte simkort er gået tabt. Flere kunder har fortalt, at selvom de har rykket for og efterspurgt deres simkort, har de enten ikke modtaget det, eller de har måttet vente meget længe.

Det er svært at sige præcist, hvor fejlen er sket. Det kan være, at fragtfirmaet har leveret det forkerte sted, eller at simkortet på en eller anden måde er blevet væk i posten, eller forsvundet på mystisk vis.


Ingen svar på e-mail henvendelser
Lebara trustpilot 4

Med mange kunder i både Danmark og Europa sker det desværre, at nogle kunder oplever lange ventetider eller slet ikke kommer igennem, når de forsøger at kontakte kundeservice.

Der er også eksempler på utilfredse kunder, som ikke har kunnet få kontakt med mobilselskabet over mail i længere tid.


Kan Lebara anbefales?

Lebara er også stærke inden for taletidskort, og er en af de få mobilselskaber, der specifikt fokuserer på denne kundegruppe. Ikke alle kunder har brug for et mobilabonnement med fri data eller mobilabonnement med fri tale.

Vores indtryk er, at Lebara er et godt mobilselskab med høj kundeservice, der gør deres bedste, og det til meget attraktive priser. Som kunde får man mange fordele som billig mobil bredbånd og billige 5g mobilt bredbånd priser.

Lebara har over 4.500 anmeldelser kun fra Danmark, og med en høj score på 4,7 kan vi konkludere teleselskabet klare sig rigtig godt, hvilket også afspejler af de mange gode anmeldelser som kunder fra Danmark har angivet.

Kontaktinfo

Lebara Danmark ApS

Bomhusvej 13

2100 København

Telefon: +45  50 10 10 10